خیلی از افراد به دنبال راه اندازی سایت برای کسب و کار خود هستند. این کسب و کار می تواند متفاوت باشد. پس هر شغل و یا فروشگاهی مستلزم داشتن نوع مختلفی از سایت است. همین مورد زمینه ساز تفاوت در قیمت ها خواهد بود. شاید این سوال نیز برای شما به وجود بیاید که برای راه اندازی یک سایت چقدر پول لازم است. برای جواب دادن به این سوال اجازه دهید شما را با یک ضرب المثل معروف آشنا کنیم. هر چقدر پول دهید، همانقدر نیز آش خواهید خورد. اگر انتظار یک طراحی سایت بسیار فوق العاده دارید، باید به فکر پرداخت هزینه های بالا باشید. پس رویایی فکر نکنید و بر طبق استانداردها روبه جلو بروید.

راه اندازی سایت اختصاصی

اگر قصد راه اندازی یک سایت به صورت اختصاصی را دارید، باید یک برنامه نویس را پیدا کنید تا به صورت سفارشی کارهای شما را رو به جلو ببرد. برنامه نویس باید صفر تا صد کار را کد نویسی کنید. به همین علاوه بر هزینه بالا، نیازمند زمان زیاد نیز است. برنامه نویسی که برای این امر انتخاب می کنید باید از مهارت بالایی برخوردار باشد. هزینه راه اندازی یک سایت اختصاصی بر اساس امکاناتی که دارد، از 30 تا 40 میلیون متغیر است.قابلیت ها و محدودیت های هاست اشتراکی می تواند در این زمینه کمک بزرگی به شما کند.

طراحی سایت با کمک وردپرس

یکی از رایج ترین روش هایی که امروزه افراد برای طراحی سایت انتخاب می کنند، وردپرس است. هزینه های این روش نیز به صورت متغیر است و بستگی به این دارد که سایت شما به صورت وبلاگی است یا فروشگاهی. هزینه طراحی یک سایت با کمک وردپرس می تواند از 2 تا 3 میلیون شروع شود و تا 30 تا 40 میلیون ادامه داشته باشد. عوامل مختلفی وجود دارند که می توانند بر روی افزایش یا کاهش هزینه ها تاثیر داشته باشند که از جمله آن ها می توانیم به گزینه های زیر اشاره داشته باشیم:

·       هاست

·       قالب سایت

·       افزونه ها

·       سایر امکانات

استفاده از سایت ساز

برای رسیدن به این سوال که برای راه اندازی سایت چقدر پول لازم است، باید روش های مختلف آن را بسنجید که یکی از آن ها استفاده از سایت ساز است. برای استفاده از این سیستم نیازی به دانش فنی خاصی ندارید و هر فردی می تواند از آن استفاده کند. تنها کاری که شما در رابطه با این موضوع باید انجام دهید این بوده که سرویس مورد نظر را خریداری کنید. با خرید این پکیج امکانات متعددی در اختیار شما قرار می گیرند که برای راه اندازی یک سایت مورد نیاز هستند. از جمله:

·       دامنه

·       هاست

·       سیستم کامل برای مدیریت سایت

شما باید گزینه مناسبی را پیدا کنید. هر کدام از این سایت ها می توانند هزینه مختلفی را به شما پیشنهاد دهند. این هزینه ها می توانند از 90 هزار تومان شروع شوند. اگر قصد طراحی یک سایت بسیار حرفه ای و تخصصی دارید، بهتر است از دو گزینه اول استفاده کنید؛ هر چند اگر هزینه های بالایی را از شما طلب کنند. اگر کسب و کار شما موفقیت آمیز باشد، در آن صورت مبلغ خرج شده را می توانید در عرض چند ماه یا حتی یک ماه به دست بیاورید.

جمع بندی

امروزه کسب و کارهای مختلف برای اینکه بتوانند به موفقیت های زیادی برسند، اقدام به طراحی و راه اندازی یک سایت می کنند. به همین علت به دنبال کشف و برآورد هزینه هایی هستند که راه اندازی یک سایت ممکن است به وجود بیایند. برآورد هزینه ها بستگی به این دارد که شما از چه روشی برای طراحی سایت خود استفاده می کنید. در این مطلب به بررسی سه روش مختلف برای طراحی سایت پرداختیم که هر کدام از آن ها هزینه های متعددی را با خود به همراه دارند.