دیزل ژنراتور که به عنوان دیزل ژنست نیز شناخته می شود، دستگاهی است که یک موتور دیزلی و یک ژنراتور الکتریکی را برای تولید برق ترکیب می کند. تولید برق با دیزل ژنراتور امکان استفاده از آن را در هر محیطی که دسترسی به برق وجود ندارد ممکن می سازد و این مشکل بسیاری از مشکلات را حل کرده و در بسیاری از شرایط پیچیده شرایط را آسان می کند. از قابلیت های این دستگاه حتی در مناطق دارای برق نیز می توان استفاده کرد.

به عنوان مثال: هنگامی که برق در شهرهای بزرگ در سراسر کشور به دلایل مختلف قطع می شود، تا زمان بازسازی از دیزل ژنراتور استفاده می شود. در دسترس نبودن دیزل ژنراتور در مواقع اضطراری، شهرهای بزرگ و یا مشاغل مختلف می تواند منجر به مشکلات فراوان و تلفات جانی و مالی شود.



سوخت دیزل ژنراتور چیست؟

اکثر افرادی که می خواهند از دیزل ژنراتور استفاده کنند این سوال دارند که سوخت دیزل ژنراتور چیست؟ در این رابطه باید بگوییم که دیزل ژنراتورها از سوخت دیزل به عنوان وسیله ای برای تولید انرژی الکتریکی استفاده می کنند که به آن سوخت فسیلی می گویند و از نفت خام تصفیه شده به دست می آید. اما انواع دیگر ژنراتورها با استفاده از سوخت های دیگر کار می کنند و بسته به نوع آن از گاز، بنزین، پروپان و ... استفاده می کنند.


انواع دیزل ژنراتور

ژنراتورهای برق انواع مختلفی دارند که هر کدام ویژگی های خاص خود را دارند. به همین دلیل می توان انواع دیزل ژنراتورها را به شرح زیر معرفی کرد:

دیزل ژنراتور اضطراری

دیزل ژنراتورهای اضطراری که به عنوان ژنراتور آماده به کار نیز شناخته می شوند، در مواقع اضطراری و یا زمانی که برق کشور دچار مشکل می شود استفاده می شود. این نوع ست دیزل ژنراتور دارای منبع تغذیه اضافی بوده و می توان برای مدت طولانی از آن استفاده کرد. مکان های عمومی مانند کارخانه ها، بیمارستان ها، نیروگاه ها و مراکز دولتی به مقادیر زیادی موتور دیزلی اضطراری نیاز دارند و نیاز دارند.



دیزل ژنراتور قابل حمل

دیزل ژنراتور پرتابل یا مینی دیزل همانطور که از نامش پیداست نوعی ژنراتور برق است که اندازه کوچکی دارد و به راحتی از مکانی به مکان دیگر منتقل می شود. بنابراین، این نوع مولد برق زمانی که به دیزل ژنراتور متحرک برای اهداف مختلف نیاز دارید بهترین انتخاب است.



دیزل ژنراتور پایه

دیزل ژنراتورها اصولاً برای مواقعی هستند که برق شهری یا سراسری نداریم. این نوع دیزل ژنراتور واقعا یک منبع تغذیه اولیه است که به هر چیزی که بتوان برای فضایی مانند کمپینگ استفاده کرد نیاز دارد.
 

 

دیزل ژنراتور دایم الکار

علاوه بر انواع دیزل ژنراتورهای ذکر شده در بخش فوق، نوع دیگری از ژنراتورها به نام دیزل ژنراتور دائمی وجود دارد که برای تولید برق دائمی استفاده می شود. ژنراتور باید به طور مداوم و بدون وقفه یا انسداد کار کند.

دیزل ژنراتورهای پایدار بهترین انتخاب برای مکان هایی هستند که نیاز به برق پایدار دارند و برق ملی ندارند.


بهترین دیزل ژنراتور ایران

Diesel Genset که توسط شرکت های مختلف در سراسر جهان طراحی و تولید شده است، دارای مارک های مختلف است. بهترین دیزل ژنراتور ایران دارای برندهای زیادی می باشد که برخی از آنها به شرح زیر است:

تولیدکنندگان دیزل ژنراتور تبریز

دیزل ژنراتور تبریز موتورسازان ساخت این شرکت معتبر ایرانی می باشد که سابقه فعالیت طولانی دارد و یکی از بهترین و معروف ترین برندهای ایرانی در زمینه دیزل ژنراتور و ساخت تجهیزات راهسازی می باشد. ایرانی بودن این برند باعث می شود تا در صورت بروز مشکل به راحتی بتوان قطعات را پیدا کرد و تعمیر کرد. علاوه بر این، این نوع دیزل ژنراتور خانگی قیمت بسیار مناسبی دارد.



دیزل ژنراتورهای Evol

اولین برند Evol یا Loll متعلق به یک شرکت انگلیسی است که در زمینه تولید دیزل ژنراتور نیز فعال است. شرکت لول یکی از معروف ترین و پیشرفته ترین تولیدکنندگان دیزل ژنراتور در جهان است که جایگاهی بسیار ویژه دارد.


دیزل ژنراتور برای معدن

از این رو بدون شک می توان آن را در زمره بهترین دیزل ژنراتورهای ایران قرار داد و با خرید آن می توانید تا سالیان متمادی از مزایا و قابلیت های آن بهره مند شوید. در گروه بهترین تولیدکنندگان برق ایران علاوه بر دو نکته ذکر شده، نکات زیر قابل ارائه است:

. برند ولوو پنتا

. برند کامینز

. برند پرکینز

. لوگوی بنز

. ه...



مقایسه موتورهای دیزلی با موتورهای گازی موضوع مهمی است که باید در مورد آن صحبت کرد. همانطور که می دانید یکی از رایج ترین انواع سوخت در کشور ما گاز است که به راحتی پیدا می شود و در شرایط مختلف قابل استفاده است. ژنراتور گازی نوعی ژنراتور است که با استفاده از گاز می تواند نیرو و سوخت مورد نیاز خود را تامین کند که باعث می شود استفاده از گاز به صرفه و هزینه کمتری داشته باشد.

این مشکلات با وجود اینکه دیزل ژنراتورها دارای موتور دیزلی هستند و از سوخت دیزلی استفاده می کنند رخ می دهد و سوخت این نوع ژنراتورها نسبت به ژنراتورهای گازی کمی گرانتر است که در واقع مهمترین تفاوت این دو نوع ژنراتور است. خودت را جدا کن


اخرین حرف

کاشانی به عنوان یکی از بهترین توزیع کنندگان دیزل ژنراتور در کشور این امکان را برای شما فراهم کرده است که علاوه بر خرید از خدمات پس از فروش، نصب، نگهداری و تعمیر بهره مند شوید. برای اطلاعات بیشتر به سایت کاشانیکو به آدرس kashanico.com مراجعه کنید.

 

مراجعه به ادامه مطلب:https://www.asianews.ir/fa/newsagency/14415/%D8%AF%DB%8C%D8%B2%D9%84-%DA%98%D9%86%D8%B1%D8%A7%D8%AA%D9%88%D8%B1