الگوریتم گوگل همانطور که رفتار ما تغییر می‌کند و تکنولوژی برای مطابقت با نیازها و نیازهای ما تغییر می‌کند، تکامل می‌یابد، بنابراین موتور جستجو نیز باید تغییر کند. به عنوان مثال، یک دهه پیش ما پلتفرم های رسانه های اجتماعی مانند فیس بوک، توییتر و پینترست را نداشتیم که به افزایش ترافیک به وب سایت ما کمک کند.

ما حتی به ترافیک موبایل یا بهترین راه‌های دسترسی به جستجوگران در حال حرکت فکر نمی‌کنیم، زیرا این میلیون‌ها جستجوگر وجود ندارند، تا امروز که به نظر می‌رسد روند بازاریابی یک شبه تغییر می‌کند. ابزارها و فناوری های جدید بلافاصله پیدا می شوند،

در نتیجه، گوگل به طور مداوم سیستم های طبقه بندی، ارتباطات و به ویژه محتوای خود را برای پاسخ به این تغییرات سریع تطبیق می دهد. اما هسته اصلی الگوریتم تحول گوگل یک هدف ساده است. برای ارائه بهترین تجربه کاربری...

در این مقاله من محمد سلحشوری هستم، قصد دارم با در نظر گرفتن چندین مثال هدف از الگوریتم گوگل را تحلیل کنم و سپس مهمترین الگوریتم گوگل و الگوریتم خاص مرغ مگس خوار مفید را با شما به اشتراک بگذارم. با ما بمان.

الگوریتم گوگل چیست و چگونه کار می کند؟

برای یک موتور جستجو، مشکل این است که "چگونه می توان مرتبط ترین صفحات وب را برای این مجموعه خاص از کلمات کلیدی (یا عبارات جستجو) پیدا کرد.

"این جایی است که الگوریتم منطقی است.

الگوریتم‌ها به گوگل اجازه می‌دهند نتایج مرتبط را پیدا، رتبه‌بندی و برگرداند.

کلمه "الگوریتم" به روشی گام به گام بر اساس منطق برای حل یک مسئله خاص اشاره دارد.

الگوریتم گوگل یک سیستم پیچیده بازیابی داده است که از فهرستی از جستجوهای وب استفاده می کند که حاوی کلمات کلیدی مورد جستجوی کاربر است.

به سرعت بهترین نتایج را برای جستجوی خود ارائه دهید. از دیدگاه علمی، الگوریتم اساساً مجموعه‌ای از فرمول‌ها است که یک مسئله را حل می‌کند و وظایف پیچیده و بزرگ یک توسعه‌دهنده وب را به وظایف کوچک‌تر کاهش می‌دهد.

سپس هر صفحه را بر اساس چندین عامل مهم رتبه بندی می کند، از جمله:

تعداد بازدیدهای کلمه کلیدی در هر صفحه (محتوای با کیفیت)

سایت بهینه و با کیفیت

به روز رسانی وب سایت های قدیمی با الگوریتم جدید

لینک سازی با کیفیت با استفاده از سایت های قابل اعتماد (بک لینک)

سایت خود را موبایل پسند کنید (سئوی موبایل)

داشتن یک وب سایت با سرعت بارگذاری صفحه بالا

تگ طرحواره تایید شده توسط گوگل برای ارائه اطلاعات قابل فهم مانند عناوین و محصولات به موتور جستجو استفاده می شود

یک برند قوی در وب سایت خود داشته باشید تا از شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام در وب سایت خود بیشتر دیده شوید و توجه کاربران را جلب کنید

داشتن پوشش با کیفیت و قوی (استفاده از کلمات کلیدی و برندینگ و کیفیت لینک ها)

استفاده از فاکتور HTTPS برای افزایش امنیت اطلاعات کاربران

تجربه کاربری بهتر (زمان بیشتری که کاربر در سایت می گذراند و تعداد دفعات و صفحاتی که کاربر از سایت بازدید می کند)

برخی از عوامل هستند که عملاً خارج از کنترل ما هستند، مانند سن وب سایت ها و نام های دامنه، اما بیشتر این عوامل رتبه بندی در کنترل ما هستند، مانند محتوای منحصر به فرد، صفحه بهینه سازی در صفحه و انتخاب کردن. پیوندهای ...

یک موتور جستجو از الگوریتم‌ها و سیگنال‌های رتبه‌بندی متعدد برای ارائه صفحات وب بر اساس ارتباط در صفحات نتایج موتور جستجو (SERP) استفاده می‌کند.

اگر مشغول طراحی و نوشتن یک وب سایت هستید، باید تمام قوانین گوگل را رعایت کنید تا علاوه بر جریمه نشدن توسط گوگل، رتبه بالایی برای سایت خود کسب کنید.

اما اگر قوانین گوگل (موتور جستجو) را به طور کامل رعایت نکنید، توسط الگوریتم های مختلف شناسایی می شود و موتورهای گوگل وب سایت شما را آنالیز می کنند و توسط گوگل جریمه می شوید.

یک توسعه دهنده وب سایت برای افزایش رتبه سایت خود نیاز به وجود الگوریتم هایی دارد.

کار الگوریتم:

بررسی محتوای وب سایت

بررسی وضعیت اتصال

رتبه بندی نتایج جستجو

چند سال پیش، اگر روی یک نتیجه جستجو کلیک می‌کردید، قطعاً با هزاران تبلیغات نامرتبط و پاپ‌آپ‌های مزاحم بزرگ‌تر از پنجره پس‌زمینه مواجه می‌شوید که واقعاً آزاردهنده بود.

به همین دلیل است که گوگل قوانین (الگوریتم‌های) نجات جانی را برای کمک به شناسایی سایت‌های هرزنامه و مدیریت آنها ایجاد کرد.

در واقع این الگوریتمی است که به کاربران یاد می دهد چگونه محتوای با کیفیت تولید کنند و رتبه سایت خود را بهبود بخشند و جایگاه واقعی خود را به دست آورند.

در میان الگوریتم های گوگل، الگوریتم مرغ مگس خوار جریمه نمی کند

نه تنها در هدایت و هدایت سریع و دقیق کاربران نقش دارد، بلکه به عنوان یک سیگنال ترافیکی عمل می کند که رانندگان و مسافران را به سرعت و با خیال راحت به مقصد مورد نظرشان راهنمایی و راهنمایی می کند.

با توجه به مثال بالا می توان فهمید که الگوریتم های گوگل در واقع مجموعه ای از عوامل و دستورالعمل ها هستند که وب سایت های مختلف را بر اساس اثربخشی و انطباق با قوانین گوگل متمایز می کنند.

وجود این الگوریتم ها برای بهینه سازی سایت بسیار مهم است.

اول اینکه از ورود سایت های بی کیفیت جلوگیری می کند.

دوم، منجر به رشد قابل توجه سایت های ارزشمند و کاربر محور می شود.
 

جستجوی گوگل باید نیازها و اهداف کاربر را درک کند و بر اساس آن بهینه سازی کند.

الگوریتم گوگل را مرور کنید

گوگل در 13 ژانویه اولین به روز رسانی الگوریتم سال 2020 را منتشر کرد.

اهمیت این به روز رسانی الگوریتم افزایش می یابد زیرا غول موتور جستجو تایید می کند که آخرین به روز رسانی الگوریتم گوگل کلیدی است.

چرا الگوریتم های گوگل اهمیت دارند؟

گوگل برای تصمیم گیری بهتر برای هر ردیاب رتبه به داده های زیادی نیاز دارد.

هرچه افراد هنگام جستجوی کلمات کلیدی خاص نتایج مرتبط تری دریافت کنند، بهتر است.

داده هایی که گوگل می تواند استخراج کند و به جستجوگران دیگر بازگرداند دقیق تر است.

موتور جستجوی گوگل از الگوریتم هایی برای بازدید از هر وب سایت و بررسی رتبه هر وب سایت و قرار دادن صفحه با بالاترین رتبه در صفحه نتایج جستجو استفاده می کند.

این بدان معنی است که بهترین لینک های مرتبط با جستجوی شما از نظر تئوری جزو اولین لینک هایی هستند که توسط گوگل لیست می شوند و الگوریتم ها دائما در حال تغییر و به روز رسانی هستند تا سایت مورد توجه و پذیرش گوگل قرار گیرد.

کوچکترین تغییر در الگوریتم گوگل می تواند تاثیر زیادی بر هر وب سایت خاصی داشته باشد.

تغییرات و به‌روزرسانی‌های الگوریتم منجر به جریمه شدن بسیاری از سایت‌ها با رتبه‌بندی پایین‌تر شده است، در حالی که سایرین شاهد افزایش قابل توجهی در ترافیک و بهبود رتبه‌بندی بوده‌اند.

الگوریتم گوگل هر سال حدود 500-600 بار تغییر می کند، اما اکثر این به روز رسانی ها کوچک هستند و حتی کاربران یا سئو سایت شما را انتخاب نمی کنند.

تاثیرگذارترین و مهم ترین الگوریتم های گوگل عبارتند از:

الگوریتم برت (BERT)

این هوش مصنوعی گوگل است

الگوریتم به روز رسانی محتوا

محتوای با کیفیت و متنوع

الگوریتم رقص گوگل

این مربوط به رتبه بندی نتایج گوگل است که نمی تواند به طور ناگهانی موقعیت شما را در رابطه با یک یا چند کلمه کلیدی افزایش دهد.

الگوریتم مرغ مگس خوار

معنی کلمه کلیدی را درک کنید و نتایج مرتبط را با سرعت و دقت بالا در اختیار کاربر قرار دهید

الگوریتم پاندا

در فوریه 2011، اولین فیلتر جستجو به عنوان بخشی از آپدیت پاندا راه اندازی شد.

این یکی از الگوریتم های استاندارد گوگل است. کیفیت محتوا و میزان رضایت کاربر از متن و متن را تضمین می کند.

هدف این الگوریتم جلوگیری از محتوای بی کیفیت و تکراری است.

الگوریتم پنگوئن

در 24 آوریل 2012، گوگل اولین به روز رسانی پنگوئن را منتشر کرد.

این سایت‌های سوءاستفاده‌کننده را هدف قرار می‌دهد که سعی می‌کنند سایت خود را با خرید بک لینک یا استفاده از لینک‌هایی از سایت‌های معتبر و دارای رتبه بالا (کلاهبرداری) معروف به تکنیک‌های کلاه سیاه رتبه‌بندی کنند.

سایت های پر از کلمات کلیدی تکراری و لینک های غیر معمول توسط الگوریتم پنگوئن شناسایی و جریمه می شوند.

مثال

خرید هدیه روز ولنتاین برای همسرتان قدم بزرگی است.

امسال، هدیه ولنتاین باید راهی برای نشان دادن این باشد که واقعا او را دوست دارید.

مطمئن شوید که هدیه ولنتاین شما به خوبی بررسی شده است.

اگر امروز عشق خود را نشان دهید، برای عشق زندگی خواهید کرد. آیا برای انتخاب هدیه مناسب ولنتاین آماده اید؟

همانطور که می بینید، کلمه کلیدی "هدیه ولنتاین" چندین بار در این محتوای نازک ذکر شده است.

این کلمه کلیدی برخلاف دستورالعمل های وب مستر گوگل است.

الگوریتم کبوتر

این الگوریتم نزدیک ترین و بهترین مکان درخواستی کاربر را جستجو می کند.

سطح الگوریتم مغز

این الگوریتم مبتنی بر هوش مصنوعی است، وظیفه این الگوریتم شناسایی نظر دلخواه کاربر و نشان دادن بهترین نتایج، علاوه بر بهبود رتبه نتایج جستجو است.

سندباکس گوگل

مکان موقت (زمین بازی) برای سایت هایی که گوگل از حضور و فعالیت دائمی شما مطمئن نیست

تفاوت بین الگوریتم پاندا و پنگوئن

به روز رسانی پاندا بیشتر در مورد محتوای با کیفیت است

در حالی که پنگوئن می خواهد هرزنامه یا پیوندهای توهین آمیزی را که سعی در دستکاری هر ردیاب رتبه بندی موتورهای جستجو دارند را حذف کند.

مهم است که هر دو به روز رسانی را پیگیری کنید. وقتی سایت شما توسط پاندا جریمه می شود، احتمال زیادی وجود دارد که پنگوئن روی سایت شما نیز تاثیر بگذارد.
 

مطالعه مقاله کامل: https://blogten.ir/mag-google-algorithm/