کرم پودر یکی از لوازم آرایشی صورت است. این محصول در تمام صورت استفاده می شود تا پایه ای یکدست برای بقیه آرایش شما ایجاد کند. با نگاهی به نام این محصول "فنداسیون" می بینیم که فلسفه استفاده از این محصول ایجاد پایه ای مناسب برای نتیجه نهایی آرایش شماست. انتخاب کرم پودر مناسب از انواع مختلف به پوشاندن عیوب صورت، یکنواخت شدن رنگ پوست، از بین بردن لکه های پوستی و ایجاد لایه ای یکدست و صاف روی پوست شما کمک می کند.

کرم پودر از چه چیزی ساخته شده است؟

یونانیان و رومیان باستان از کرم پودرهایی استفاده می کردند که حاوی مقادیر زیادی سرب سفید و جیوه بود، ترکیبی که سطوح بالایی از سم را تولید می کرد. با این حال، از آنجایی که داشتن پوست بسیار روشن بسیار محبوب بود و موقعیت اجتماعی بالایی داشت، استفاده از کرم‌های سمی تا اوایل قرن نوزدهم رایج بود. تا سن 18 سالگی.

امروز خرده نان از تئاتر بیرون آمد. یک بازیگر آلمانی به نام کارل بودین از روی برای پوشاندن محل اتصال کلاه گیس و پیشانی خود استفاده کرد. مخلوطی از خاک رس قرمز و مقداری گوشت خوک. بقیه بازیگران آنقدر از ابتکار او خوششان آمد که بودین بعداً مخلوط خانگی خود را با نام رنگ روغن گریم تجاری کرد.

نیک مورانت، شیمیدانی که در مواد آرایشی متخصص است، می‌گوید که مهم نیست که فونداسیون چگونه (مایع، جامد یا اسپری) ساخته شود، همه انواع فونداسیون همیشه حاوی مواد اولیه، مرطوب‌کننده‌ها، رنگدانه‌ها و پرکننده‌ها هستند. پایه معمولا آب، روغن یا موم است. تالک که به پخش شدن یکنواخت رنگ و حرکت یکنواخت زیرسازی روی پوست کمک می کند، رایج ترین فیلر است. رنگدانه های قرمز، زرد و سیاه معمولا حاوی اکسید آهن و دی اکسید تیتانیوم هستند که به پوست کمک می کند رنگ طبیعی خود را به دست آورد.

وجود عناصر متعدد در فرمولاسیون کرم پودر می تواند به رفع مشکلات پوستی کمک کند. کرم پودرهای حاوی خاک رس کائولن و پودرهای جاذب مانند سیلیس، آلومینا، نشاسته ذرت و تالک به کنترل سبوم و جلوگیری از براق شدن پوست کمک می کند. وجود موادی مانند روغن آووکادو، روغن کنجد، روغن جوجوبا و گلیسرید برای پوست خشک مفید است. کرم های پودر حاوی اسید سالیسیلیک یا بنزوئیل پراکسید می توانند به کاهش لکه های پوستی کمک کنند.

ترکیب کرم پودر

مواد تشکیل دهنده کرم پودر باعث از بین رفتن حالت پودری خود شده و مایع و نیمه مایع می شود. در ادامه به بررسی این ترکیبات خواهیم پرداخت.

مالک

وجود مواد نگهدارنده در ترکیبات کرم پودر یکی از دلایلی است که کرم پودر پودری و فشرده نیست بلکه حالت مایع به خود می گیرد. استفاده از مواد نگهدارنده در کرم پودرها ضروری است، زیرا از تکثیر باکتری ها در لوازم آرایشی جلوگیری می کنند.

گلیسرین

گلیسیرین روغنی است که برای ایجاد نرم کننده در محصولاتی مانند کرم ها و پودرها استفاده می شود. این ماده روغنی می تواند محصول را تثبیت کند و به طور گسترده در کرم پودرهای مخصوص پوست های خشک استفاده می شود.

I-امولسیفایر

امولسیفایرهایی مانند اسید لینولئیک روغن هایی هستند که در فرمولاسیون کرم پودر استفاده می شوند. این ماده به کرم پودر بافتی صاف و مخملی می بخشد.

ایسیلیکون

وجود این ماده در ترکیب کرم پودر باعث نرمی و یکنواختی بیشتر آن شده و استفاده از آن را برای افراد آسان می کند. متاسفانه استفاده از سیلیکون در لوازم آرایشی باعث آسیب به پوست و تیره شدن رنگ آن می شود اما به دلیل نرمی و یکنواختی آن در کرم ها استفاده می شود.

آلفا هیدروکسی اسید

وجود آلفا هیدروکسی اسیدها در ترکیبات کرم پودر باعث می شود کرم پودر نتواند حالت پودری خود را حفظ کند و به کرم مایع و نیمه مایع تبدیل شود.
 

و خوب تفت دهید تا عطر آن ها ظاهر شود.

برای عطر بیشتر، چوب دارچین را اضافه کنید و تفت دهید.

پاستا را اضافه کنید و تفت دهید تا بوی خامی آن از بین برود و با مواد مخلوط شود.

یک قاشق آرد را در گوشه کاسه بریزید و مخلوط کنید تا بوی خامی آرد از بین برود.

سپس آب جوشیده ریخت و در در گذاشت.

لیمو عمانی را اضافه کنید و بگذارید خورش خوب بپزد تا لپه ها و لپه ها نرم شوند.

در پایان پخت، دارچین را از آب گوشت خارج کنید.

در آخرین ساعت پخت، در قابلمه را نیمه باز بگذارید تا روغن روی تابه چکه کند.

در حین سرو سیب زمینی ها را سرخ کرده و با چاتنی تزیین کنید.

نکات و ترفندهایی برای درست کردن گیلاس خوشمزه

قیمه مجلسی را می توانید با گوشت چرخ کرده یا مرغ بپزید.

در صورت تمایل یک قاشق چای خوری زعفران دم کرده را در پایان پخت اضافه کنید تا خورش قیمه خوش رنگ تر شود.

برای خوش رنگ شدن قابلمه بهتر است به جای پودر دارچین از چوب دارچین استفاده کنید.

تفت دادن لپه خورش را معطرتر و خوش طعم تر می کند.

اگر از خوردن چربی ایرادی ندارید، چند تکه دم را با پیاز سرخ کنید.

برخی در غذای خود هل و گلاب می ریزند.

می توانید پیاز داغ سرخ شده را اضافه کنید. کمی در خورش هنگام پختن.

روی قیمه را می توانید با بادمجان سرخ شده و سیب زمینی تزئین کنید.

خورش قیمه مجلسی آبکی و آبکی نباشد.

سوپ را با برنج زعفرانی در مجالس رسمی سرو کنید.

با رنده کردن پیاز، خورش لعاب دار می شود.

مقداری پودر سیر اضافه کنید تا سوپ خوشمزه تر شود.

گوشت را با احتیاط سرخ کنید تا در حین پخت از هم جدا نشود.

اگر می خواهید ظرف شما براق و سفت شود، در ساعت آخر پخت یک قاشق آرد (جو دوسر کامل) اضافه کنید.

برای خوش رنگ شدن سوپ، یک قاشق چایخوری پودر لیپو را در آب حل کرده و به سوپ اضافه کنید.

برای اینکه روغن قیمه آزاد شود، درب قابلمه را تا یک ساعت آخر پخت نیمه باز بگذارید یا درب قابلمه را کاملا بردارید و حرارت را کم کنید.

انواع کرم پودر بسته به میزان پوشش

اینکه نوع کرم پودر با پوشش کم، متوسط ​​یا بالا را انتخاب کنید به آرایش نهایی و وضعیت پوستی که می خواهید آن را بمالید بستگی دارد. سطح کرم پودر به میزان رنگ استفاده شده در آن بستگی دارد. در حالی که تشخیص تفاوت بین هر پودر ممکن است آسان به نظر برسد، اما دانستن زیر و بم هر پودر می تواند به شما کمک کند تا نوع مناسب پوست خود را انتخاب کنید. به عبارت ساده، پوشش بیشتر به این معنی است که فونداسیون به طور کامل تمام عیوب پوست را می پوشاند، در حالی که پوشش کمتر به این معنی است که عیوب پوست در پشت آرایش قابل مشاهده خواهد بود. در زیر سه نوع پوشش مختلف وجود دارد که با انواع کرم پودر ایجاد می شود.

پوشش محض

کرم پودر با پوشش کم بهترین انتخاب برای کسانی است که می خواهند رنگ پوست طبیعی خود را حفظ کنند. این نوع کرم پودر به آرامی پوست صورت را بدون پوشاندن کامل آن نرم می کند. کرم پودرهای با پوشش کم حداقل لایه ای را روی پوست ایجاد می کنند، بنابراین لکه ها و کک و مک های روی صورت شفاف می شوند و منافذ پوست مسدود نمی شوند. این نوع برای کسانی است که احتمالاً احساس آرایش روی صورت خود را دوست ندارند. انواع کرم پودر با پوشش کم معمولا 10-18 درصد رنگدانه دارند. کرم های BB و CC معمولا در این دسته قرار می گیرند.

- پوشش متوسط

کرم پودر با پوشش متوسط ​​پوستی یکدست و صاف ایجاد می کند اما در عین حال اثر طبیعی پوست حفظ می شود. این نوع کرم پودر معمولاً محبوب ترین است زیرا همه کاره است. این بدان معناست که بسته به مقدار محصولی که روی صورت خود می زنید، می توانید پوششی کم یا زیاد ایجاد کنید. با یک لایه، لکه های صفحه کمی نمایان می شوند، اما با لایه بعدی می توانید آنها را کاملاً بپوشانید. همچنین می توانید مرطوب کننده را با زیرسازی با پوشش متوسط ​​مخلوط کنید تا پوششی طبیعی روی پوست ایجاد کنید. انواع کرم پودر با پوشش متوسط ​​معمولاً حاوی 18 تا 23 درصد رنگدانه هستند.

- پوشش کامل

برای اینکه پوست صورت خود را کاملا یکدست و صاف نگه دارید، کرم پودرهایی با پوشش دهی بالا تنها راه حل هستند. این نوع کرم پودر تمام لک ها و لکه های صورت را می پوشاند. مانند کرم پودرهای با پوشش متوسط، این کرم پودر قابل ساخت است، به این معنی که می توانید با استفاده بیشتر پوشش خود را افزایش دهید، یا می توانید با مخلوط کردن آن با یک مرطوب کننده، پوشش را کاهش دهید. استفاده از این نوع محصول دشوارتر بوده و نیاز به مهارت بیشتری دارد، زیرا خطای کاربرد آن نسبت به انواع دیگر مشهودتر است. اما اگر پوستی با عیوب یا لکه های زیادی دارید، بهتر است وقت خود را صرف بهبود مهارت های خود کنید زیرا سرمایه گذاری زمان نتیجه می دهد.

این نوع کرم پودر برای کسانی که ترجیح می دهند پوست خود را کاملا پوشانده باشند و همچنین کسانی که می خواهند جلوی دوربین بروند یا عکس بگیرند مناسب است. با این نوع پوشش حتی می توانید تاتوی خود را نیز بپوشانید. استفاده از این نوع کرم پودر کاملا به سلیقه شما یا مراسمی که می خواهید در آن شرکت کنید بستگی دارد. این کرم پودرها معمولا تا 35 درصد رنگ دارند. چنین محصولات دیگری نیز وجود دارند که حاوی 50 درصد رنگدانه هستند که کاربردهای حرفه ای مانند آرایش دارند.
 

بیشتر بخوانید:  https://moorashin.com/product/اسکراب-کرم-محبوب-کلینیک-clinique-7day-scrub-cream/