آزمون های متعدد و تعداد سوالات بالا
مخاطبین عزیز حتما مدنظر داشته باشند که باتوجه به آزمون های متعدد و تعداد سوالات بالا، امکان دارد اشتباهاتی هم در پاسخها باشد اما این موضوع در کل آزمونها بیش از 5% سهم ندارد. دلیل اینکه آشپزی را یک علم می نامیم، این است که با سلامت انسان رابطه ای مستقیم دارد یک سرآشپز یا یک آشپز می توانند غذایی طبخ کند که شخص با میل نمودن آن غذا، نه تنها بتواند احساس سیری کند بلکه تاثیر بسزایی در سلامت فیزیکی و روانی شخص نیز داشته باشد، کما اینکه بسیاری از بزرگان و دانشمندان ما نیزهمچون ابوعلی سینا و افلاطون در بسیاری از کتب خود در مورد این موضوع مطالب بسیاری ذکر نموده اند. به همین خاطر به موازات نیاز به تخصص هایی چون پزشکی و مهندسی، کشورهای پیشرفته به طیف گسترده ای از چنین مشاغلی چون آشپز حرفه ای هم نیازمند هستند که شاید در اول کار درآمد آنها چندان قابل توجه نباشد ولی به دلیل نیاز زیاد، کارگماری آنها تضمین شده است، ضمن اینکه اگر فرد به راستی دارای استعداد در این حوزه باشد، می تواند در آینده از درآمد بالاتری هم برخوردار شود. آشپزان و سرآشپزان در طیف گسترده ای از محیط ها استخدام می شوند: رستوران ها، هتل ها، مراکز خدمات عمومی، بیمارستان ها، مراکز آموزشی و حتی موسسات تحقیقاتی.
نه تنها محیط مجهز و مربیان کارآمدی دارد بلکه از نظر کاربران نیز امتیاز بسیار رضایت بخشی کسب کرده است. کپی برداری از این سایت تنها با ذکر منبع مجاز است. در ایران نیز در سالهای اخیر توجه زیادی به این علم شده است و کلاسهای زیادی جهت آموزش آشپزی تشکیل می شود، اما کمتر دیده می شود آموزشگاهی با رعایت اصول مدیریتی و با دلسوزی، فنون و رموز آشپزی را به هنرجو آموزش دهد و آنها را فاش نماید زیرا که بسیاری از این مربیان ممکن است با گذراندن دوره های کوتاه مدت آموزش آشپزی توانسته باشند گواهینامه آموزشی را کسب نمایند، اما تجربه مفیدی در این زمینه اختیار نداشته باشند و هم اینکه بیشتر آموزشگاه های آشپزی، آموزش های خود را بصورت تئوری انجام می دهند و هنرجو هیچ کار عملی مفیدی در کلاس آشپزی انجام نمی دهد تا بتواند سوالات و چالش های ذهنی خود را پشت سر بگذارد و به مهارت برسد و در اصطلاح از پس این کار برآید چه بسا که بسیاری از هنر جویان این آموزشها را جهت اقامت به کشورهای دیگر میگذرانند و داشتن مهارت در آموزش آشپزی در کنار مدرک معتبر قابل ترجمه در سایر کشورها اولویت بسیار مهمی محسوب می گردد.
به اعتقاد گال و گینسبورگ (1994) ((بسیاری از مدرسین آمار بیشتر بر انتقال مطالب تکیه دارند و این در حالی است که موانع بازدارنده در مسیر درک مطالب آماری برای بسیاری از دانشجویان وجود دارد که از جمله آنها می توان به نگرش ها و دیدگاههای منفی در امر یادگیری اشاره کرد که در نهایت می توانند موجب تأخیر در یادگیری و سرخوردگی دانشجویان از آمار شود)).روش های سنتی آموزش آمار در حالت کلی از کارآئی لازم برخوردار نمی باشند ، زیرا برای ایجاد ارتباط آشکار بین آمار و کاربردش در دنیای واقعی با عدم موفقیت مواجهه شده اند. در پژوهش حاضر صلاحیتهایی مانند دانش خودشناسی، توانایی تفکر خلاق، توانایی تفکر انتقادی و توانایی تحلیلی، نگرش معلمی و خودباوری و دگرباوری مثبت و ویژگیهای رفتاری، عاطفی و ارتباطی مورد تأکید صاحبنظران ایرانی بوده است که ضروری است این ابعاد صلاحیت به عنوان صلاحیتهای بومی مورد تأکید قرار گیرد. این مدارک نیز مانند مدارک مورد تایید تنها دارای ارزش داخلی بوده و از ارزش بین المللی برخوردار نیستند.
شعار از مزرعه تا بشقاب آگوست اسکوفیر، که هدف او از این شعار تشویق کردن رستوران ها در استفاده بیشتر از محصولات ارگانیک همچون سبزیجات و مواد پروتئینی بود که رستوران ها و مجموعه ها بتوانند خود تولید و کشت کنند و اسکوفیر با القا این تفکر بسیاری را تشویق به تولید این محصولات دسته اول و سالم نمود و این تنها یکی از خدماتی بود که اسکوفیر به جهان آشپزی نمود. یکی از راه های مطمئن برای اخذ مدرک فنی و حرفه ای آرایشگری، شرکت در دوره های آموزشگاه آرایشگری زنانه رز سرخ است. با توجه به اهمیت صنعت آشپزی آکادمی سرآشپزان آسیا به برگزاری دورههای مقدماتی و پیشرفته در حوزه آموزش آشپزی پرداخته است و بعد از پایان دوره به شرکت کنندگان مدرک بین المللی از کشور انگلستان و مدرک سازمان فنی و حرفهای کشور تقدیم میگردد. پس از سپری شدن دوره کاراموز باید در آزمون تئوری شرکت کند. منابع آزمون کمی پایین تر وجود دارد. امروزه بهترین متد ساخت الگوی دستی متد مولر است که نسبت به روش های قدیمی بسیار ساده تر و سریع تر است و شما به عنوان یک طراح و خیاط می توانید با محاسبات ساده در زمان کوتاهی الگویی متناسب و شکیل را طراحی کنید.
منبع: